Header Ads

Network Marketing Neden Yanlış Anlaşılıyor?

Network Marketing, işleyiş mantalitesi basit olan bir iş modeli olmasına rağmen, çokça tartışılıyor ve yanlış anlaşılıyor. Bunun nedenlerine Network Marketing’i Kirletenler yazısında değinmiştik. Fakat bu yazıda özellikle bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. Yaptığım gözlem şunu gösterdi; Network Marketing’e karşı antipati besleyen insanların çok büyük bir kısmı sistemi yanlış anlamış ya da ona yanlış anlatılmış da diyebiliriz..
network marketing yanlış anlaşılıyorNeyden mi bahsediyorum? Network Marketing’e antipati duyanlardan bu işi tanımlamalarını istediğimde her seferinde yanlış tanımladıklarını, daha çok titan mantalitesini anlattıklarını görüyorum.  Hadi bu normal bir durum, zaten titan sistemlerle boğuşuyoruz, birçok makale yazdık, yazmaya da devam edeceğiz. Fakat işin garibi sektördeki etik şirketlerde çalışan birçok insan da bu işi yanlış anlatıyor. Bu da birçok kez tanık olduğum bir olay. Şimdi durumu yakından inceleyelim..
Öncelikle Network Marketing bir iştir, bunu bir iş olarak görmek bile birçok şeyi farklılaştırıyor. Birçok kişi Network Marketingi bir oyun, bir kurgu gibi görüyor, “para yatır para kazan” tarzı bir şey anlıyor ve anlatıyor. Mesela yanlış tanımlama ve bakış açılarına, “Sisteme üye bularak para kazanıyorsun.”, “Para yatırarak işe giriyorsun, senin gibi X insanı işe dâhil edersen ve bunu onlar da yaparsa para kazanıyorsun.” gibi örnekler verilebilir. Bunlar gibi tanımlamalar doğru gibi gözüken, tamamen yanlış veya eksik tanımlamalardır. İşi bu şekilde görme ve tanımlamanın sebebi insanlara işi kolay göstermek olabileceği gibi, tam olarak ne yaptığını bilmemekten de ileri gelebilir.
İşin aslı; Network Marketing, bireylerden oluşan bir ağ üzerinden bir ürün grubunun pazarlanmasıdır. Kişiler açısından tanımlayacak olursak da, kişinin oluşturduğu distribütör ve müşteri ağı üzerinde oluşan cirodan, şirketin belirlediği kazanç planına göre prim kazanmasıdır. Yani şirket diyor ki; Benim ürünlerimin direk veya dolaylı olarak vesile olduğun satışlarından sana prim ödüyorum.
Örnek üzerinden gidecek olursak, dünyaca ünlü X içeceğinin ülke > il > ilçe distribütörleri aracılığı ile tüm bakkal ve kafelere dağıtılması ve X içeceğinin satışı oranında bu distribütörlerin para kazanması mantığı üzerinden gidecek olursak, Network Marketinginde bu mantığın gelişmiş şeklidir. Network Marketingde kurumlar yerine kişiler vardır, yapı çok daha derinliklidir, çalışma alanı serbesttir ve kendine özgü bir pazarlama usulü vardır. Bu mantığı örnek vermemin sebebi işin şeffaflık ve etikliğinin aslında ne kadar berrak olduğunu göstermektir, yoksa dediğim gibi Network Marketing kendine has yöntem ve işleyişlere sahiptir.
Yukarıda anlatılan iki farklı bakış açısının zihinde oluşturduğu anlam tamamen farklı değil mi? İşte bu çok önemli bir mesele; doğru anlatmak.
Not: Titan mantalitesiyle işleyen yapıları yanlış anlatma bahsinden ayrı tutuyorum, onların zaten bu sektörü yanlış anlattıkları ve bu sektöre zarar verdikleri aşikâr bir durum. Bu yapıları tanımayla ilgili Titan Sistemleri Tanımanın En Güvenilir Yolu! başlıklı yazıyı okuyabilirsiniz.

Sonuç..

Bu gibi tanımlamaları kullanan kişiler, ya titan bir sistemin parçasıdır, ya da ne iş yaptığını bilmeyen biridir. Belki herkesi düzeltemeyiz fakat üstüne basa basa işimizi doğru anlatmayı benimsersek ve beraber çalıştığımız insanlara bunu aktarmayı başarırsak, zamanla sadece tanımlama farklarından bile iyi-kötü ayrımının daha iyi yapılabileceğini düşünüyorum. Çünkü bozuk mantaliteler kendilerini tanımlarken bile belli ediyor. Tabii bu bozukluk şirkette de olabilir, kişide de olabilir.
Son olarak, şunu unutmamak gerekiyor; Biz işimize önem gösterip saygı duymazsak -doğru öğrenip doğru anlatmazsak-, insanlar bize neden saygı duysunlar?




http://www.networkmarketingokulu.com

Hiç yorum yok

Popular Posts

Blogger tarafından desteklenmektedir.